Foglalkozástervek – Meseország mindenkié

A Meseország mindenkié című mesegyűjtemény 17 meséjéhez születtek meg az alábbi foglalkozástervek. Ezek csupán ötletek, javaslatok, hogyan lehet a könyvben található meséket feldolgozni iskolai keretek között, osztályszinten. Átalakíthatóak vagy bővíthetőek, ahogyan jónak látják a tanítók, foglalkozásvezetők, facilitátorok. A gyakorlatokat úgy állítottuk össze, hogy azok egy csoporttal/osztállyal végezhetők el. Számos csoportos és frontális munkaforma található közöttük, ami nem vagy nem optimálisan működik otthon csupán gyerek-szülő között.

A kötet történeteiben ismert mesék újraírt változatait alkották meg a szerzők olyan hősökkel, akik valamilyen stigmatizált vagy kisebbségi csoporthoz tartoznak. Kilenc jól ismert szerző és nyolc új alkotó meséje került a gyűjteménybe, melyben többek között roma Pöttöm Pannával, meleg Hamupipőkével, sárkányölő pincérlánnyal, háromfülű nyúllal, mélyszegénységből, bántalmazó családból érkező és örökbefogadott gyerekhősökkel találkozhatunk. A tizenhét kortárs szerző friss meseátiratai azokat is megszólítják, akik nehezebben találják a helyüket a világban. Megerősítenek abban, hogy bár nem vagyunk egyformák és különböző utakat járunk be, de ha megérkezünk, a kapu mindannyiunk előtt nyitva áll.

A Foglalkozástervek kiadványt ide kattintva éritek el >>

6 thoughts on “Foglalkozástervek – Meseország mindenkié

  • 2020-10-04 at 19:05
    Permalink

    A foglalkozástervekben különösen tetszik, hogy sok az önismereti feladat/játék, és a mesék mindegyikében kicsit más téma kerül megjelenítésre. Gratulálok! 🙂

    Reply
  • 2020-10-11 at 06:40
    Permalink

    A Vaslaci című mesében nem nevelőszülőkről van szó, hanem örökbefogadó szülőkről. Pont jó alkalom lenne a mese kapcsán az örökbefogadás és a nevelőszülőség közötti különbség bemutatása, mert mint a példa is mutatja sokaknak ez nem világos.

    Reply
  • 2020-10-22 at 21:04
    Permalink

    Szánalmas és felháborító az ismert mesék “újra írt” változtatása!! Miért is? (A romáknak megvan a maguk mese gyűjteménye, nem kell erőltetni más szerepkörbe, mint ahogy meséikben szerepelnek.) Amikor és ahol keletkeztek ezek az ismert mesék, valószínű nem voltak pl. cigányok, vagy nem olyan szereplőként mint ahogy próbálják átformázva bemutatni! S ami fontos, hogy a homoszexuálisokat az egyébb – fogyatékos, árva, örökbefogadott, nevelőszülőknél nevelkedett, stb- farvizén alattomosan sorolja be a történetek világába. Alkossanak akkor mai meséket, mai élettörténetek, de ne hamisítsák álszent módon a régit. Vegyék tudomásul bármennyire erőltetik, a családot apa, anya és gyerek alkotja!! Az emberek 90%-nak az értékrendje a hagyományos családmodell, s nem fogadja el a mindent behálózó, rendkívül agresszívan erőltetett szexuális másságot.

    Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük