RÉSZLETES PROGRAM – EJHA I. országos konferencia

EJHA I. országos konferencia
Helyszín: Budapesti Európai Ifjúsági Központ
Időpont: 2018. szeptember 23.

Előzmények erre >>

A részletes program letöltése pdf változatban >>

9:30-10:00 Regisztráció

10:00-11:30 Az emberi jogi nevelés helyzete Magyarországon (plenáris ülés)

  • Köszöntő – Gordana Berjan, ügyvezető igazgató, Budapesti Európai Ifjúsági Központ (felkérés alatt)
  • Köszöntő – Steven Sutton második titkár, Holland Királyság Magyarországi Nagykövetsége
  • Emberi jogi nevelés 2018 gyorsjelentés bemutatása – Kövesi Györgyi EJHA ügyvivő
  • Kérdések
  • Szakmai műhelyek bemutatkozása

11:30-12:00 Szervezeti agora

Emberi jogi neveléssel foglalkozó szervezetek interaktív standjai. Lehetőség a kapcsolódásra, együttműködések megkezdésére. Mindez kávé szünettel egybekötve.

12:00-13:30 Szakmai műhelyek I.

  • ’Meddig nevelünk?’ jó gyakorlatok a felsőoktatásban
    A közoktatásban egyre több emberi jogi nevelési kezdeményezés valósul meg, a civil szervezetek is ezen a területen a legaktívabbak. Ezzel szemben, mintha a felsőoktatásban nem lenne igazán fontos a kérdés. Az egyetemisták már „öregek” az emberi jogi neveléshez? Vagy mégsem?
    Meghívott szakértők:
    Deák Dániel, Oktatói Hálózat és Civil Közoktatási Platform aktivista
    Iványi Zsuzsanna, Esélyegyenlőség és oktatás, Debreceni Egyetem
    Kovács Mónika, Interkulturális pszichológiai és pedagógiai szakértő (MA), ELTE-PPK
    Zeller Judit, PTE az aktív állampolgárokért, Pécsi Tudományegyetem
  • ’Rendszer szemlélet’ avagy az egész iskolára ható megközelítések
    Az emberi jogi nevelés nem csak egy tantárgy, vagy anyagrész, nem csak a diákok tanulják. A változáshoz horizontális megközelítésre van szükség. Na de meg lehet ezt csinálni 2018-ban Magyarországon a közoktatásban?
    Meghívott szakértők:
    Beöthy Ádám, oktatási koordinátor, Amnesty International Magyarország
    Fóti Péter, elnök, Demokratikus Nevelésért és Tanulásért Egyesület
    Gulya Nikolett, KiVa koordinátor Kelenvölgyi Általános Iskola
  • ’Beleállsz?’ emberi jogi nevelés és társadalmi részvétel
    Iskola és politika? Az emberi jogok mindig ’ellenzékben’ vannak? A hitelesség és a semlegesség kizárják egymást? Nehéz kérdések. A válaszokat keressük együtt.
    Műhelyvezető:
    Juhász Vera, EJHA koordinátor
  • ’A szó veszélyes fegyver’ a szöveg, mint eszköz
    Lehet olvasni, mondani és írni. Lehet zenés, vers és próza. Milyen a hatásos szöveg, ha fiatalokkal dolgozunk?
    Meghívott szakértők:
    Horváth Kristóf ’Színész Bob’, slammer, a Tudás 6alom projekt ötletgazdája
    Molnár Áron ’noÁr’, színész, rapper, a ’Tanulni akarunk’ előadója
    Zaharia Zita, drámapedagógus, a ’Magadról nem akarsz beszélni?’, érzékenyítő színdarab dramaturgja

13:30-14:30 Ebéd

14:30-16:00 Szakmai műhelyek II.

  • Akadálymentesítés az emberi jogi nevelésben – MONDO egy jó gyakorlat
    A Társaság a Szabadságjogokért MONDO címmel egy kártyajátékot fejlesztett, amely fogyatékossággal élő gyermekek és társaik számára mutatja be azokat a veszélyhelyzeteket, melyekben sérülhetnek a jogaik. A kártyalapok segítségével játékos formában tanulhatunk olyan szituációkról, élethelyzetekről, melyek emberi jogi jogsérelmekhez vezethetnek. A fogyatékossággal élő személyek sokszor nem is tudják, hogy felszólalhatnak az őket ért jogsérelmek ellen. Adódik a kérdés: ennek tudatában eleget foglalkozunk a legsérülékenyebb társadalmi csoport emberi jogi nevelésével?
    Műhelyvezetők:
    Juhász-Vass Tímea, Csillagház Általános Iskola intézményvezető-helyettes
    Környei Kristóf, TASZ Egyenlőség Projekt munkatársa
  • ’Új narratíva’ az emberi jogi diskurzus megújítása
    A második világháború után meghatározóvá vált emberi jogi diskurzust, egyes alapértékei, és azok univerzalitása kapcsán is egyre erősebb támadások érik. Széles körben egyszerűsítik le a politikai korrektségre, és bírálják, mint egyfajta elfojtó, tabusító diskurzust. Vannak-e olyan dogmáink, amiket érdemes felülvizsgálni? Mit tehetünk?
    Műhelyvezető:
    Bernáth Gábor, kommunikációs szakértő, médiakutató
  • ’Mit tegyek?’ egy új kezdeményezés az iskolai zaklatás visszaszorítására
    A Sokszínűség Oktatási Munkacsoport (SOM) egy új kezdeményezés az előítélet alapú iskolai zaklatás visszaszorítására. A SOM tevékenységei sokszínűek, többek között tanárok és szülők számára biztosít ismeretterjesztő és módszertani anyagokat a bullying (iskolai zaklatás) témájában.
    Műhelyvezető:
    Tihanyi Katalin, SOM koordinátor
  • ’Folyt.köv.’ a film, mint eszköz
    Az emberi jogi nevelés mindig kereste az izgalmas formákat, a mozgókép éppen ilyen. A film szórakoztató, akár nézik, akár csinálják, így remek közvetítő, beszélgetést beindító eszköz. A műhely során két különböző kezdeményezésbe is bele kóstolhatnak a résztvevők.
    Műhelyvezetők:
    Csóti-Gyapjas Dóra és Balla Gábor, az Erasmus+ nívódíjas LAWrider projekt
    Gyureskó Enikő és Teszler Tamás, Iskola Verzió, Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál

16:00-17:00 Szervezeti agora

Emberi jogi neveléssel foglalkozó szervezetek interaktív standjai. Lehetőség a kapcsolódásra, együttműködések megkezdésére. Mindez kávé szünettel egybekötve.

17:00-18:30 Playback színház

A programváltozás jogát fenntartjuk!

One thought on “RÉSZLETES PROGRAM – EJHA I. országos konferencia

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük